Smink - Silver

Här är den andra sminkningen jag gjorde idag, på andra ögat :)






1. Primer på ögonlocket.


2. Svart ögonskugga i globlinjen som du suddar ut uppåt. Möt gäran highlightern med
en grå skugga så dom går ihop fint.
(Ignorera det skarpa sträcket, det blev fel men jag var för lazy för att fixa :))


När du suddat och lagt highlightern bör det se ungefär såhär:




3. Lägg en glittrig silver ögonskugga. (Tyvärr syntes det dåligt hur glittrig den faktiskt var)



4. Sen la jag en tunn linje eyeliner på övre fransraden och halva undre.
Bestäm tjocklek själv efter vad du föredrar :)







6. Ett par dramatiska lösfrallor och det är klart!



Här är vad jag använde:

Svart till globlinjen. Grå för att få en mjukare övergång till highlightern.




Skimmervit till highlighter.





Använde inte allt så håll koll på nummret :)




1. Eyelid Primer från E.l.f
2. Colossal Volym Express Mascara från Maybelline.
3. Eyeliner från H&M (Rekomenderar. Mycket lätt att använda!)
4. Vit Inliner kajal från Isadora.
6. Liquid eyeshadow från E.l.f i färgen Cream Dream.
Kommer inte ihåg när jag köpte den, men
nu var det faktiskt första gången jag använde den, och jag gillade verkligen färgen! :D Jag som inte brukar gillar silveraktiga färger, utan mer guldiga och bruna, så det kändes roligt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0