Hypersomni

Det är Hypersomni jag har, för dom kunde inte sätta en narkolepsi-diagnos pga att jag inte kommer in i REM-sömnen snabbt nog. Har anlag för hel narkolepsi i blodet, men det är absolut inte säkert att jag kommer få det alls.
Får i alla fall samma medicin som det, så nu kan jag äntligen vara vaken som en vanligt människa♥




Sitter och läser lite om det, utöver vad neurologen sagt:




"Denna sjukdom kan göra personen ännu sömnigare än hos dem med narkolepsi. En tupplur är ofta uppiggande för de med narkolepsi. Med hypersomni blir tupplurarna ofta mycket längre och är inte uppiggande alls."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hypersomni



Sjukt ändå att jag haft det, och att det verkar värre än narkolepsi  (som jag sett som 'det värsta' jag kan haft).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0