Fondation inlägg

Har precis sett en film med bror och tror jag ska sova snart. Ska upp rätt tidigt imorgon för att åka in till stan! :D
Hoppas make up store fått in nya läppstift för det jag köper var slut :( Köpte i alla fall en ny foundation. Har inte köpt det från make up store på flera år, men nu ville jag verkligen pröva. Är så trött på att alla jag prövar blir alldeles för röda/rosa och för mörka. Har haft Max Factor Lasting Performance (ljusaste tonen!) men den var ändå för mörk för mig.. Och för orange/röd. Synd, var den satt rätt bra.





Har verkligen svårt att hitta en med gul ton men jag hoppas den jag köpte idag funkar bättre! Den såg ut att göra det perfekt när jag prövade på käkbenet i alla fall :)

Ska pröva en neutralizer också om det behövs :) Vägrar va röd i ansiktet haha<3

 

När jag ändå sitter och skriver om fondations så kan jag säga att jag prövade Maybelline liquid mineral foundation för ett tag sen, i färgen neutral. Färgen var bra faktiskt, men den satt superdåligt och blev liksom pudrig efter någon timme (även med primer under). Vet inte om det har att göra med att jag har så torr hud, eller om den bara är dålig..

 

 

Vill ha en som sitter bra, så man inte kollar sig i spegeln några timmar efter och så han den typ flytit bort (eller som den över, smulat bort!). Och så måste man ta på nytt, sen efter någon timme är det borta, så tar man på nytt osv.. Blir bara kladdigt och jobbigt och tillslut känner man sig äcklig. Då vill jag hellre ha en som sitter bra så kan man ta ett tunt lager som håller hela dagen! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0