Funderar på att färga håret...

Älskar att grillsäsongen har börjat! Precis ätit grillad kycklingfilé med potatis. Mmm så gott!

Men nu till viktigare saker! Ska tvätta håret och fixa till det. Har börjat fundera på att färga det ljusbrunt med blonda slingor i.. Men jag vet inte, ska tänka på det! Lär ju behövas typ 3 färgpaket haha :P

Sist jag gick från blond till brun (mörkare brun än vad jag tänkt nu) så blev det grönt.. Någon som vet om det blir så när man färgar ljusare brunt/mörkblond?

Kom gärna med förslag på färger osv! Uppskattas verkligen! =)


 

Nånting sånt ;)


Edit: Lägger kanske den mörkare nyansen som slingor så slipper jag färga och sen bleka slingorna. Sliter kanske något mindre på håret? Kommer antagligen göra det i veckan! =)

Vill fortfarande ha det ljust så är lite orolig om det skulle bli för mörkt.. Haha, så nojjig jag är! Men det gäller ju mitt hår, för tusan! Håret är ett känsligt ämne!  Hahah :')


Kommentarer
Postat av: TripleSex - Sex som det ska vara!

Hm, jag hade nog valt en mörkblond toning för att få det där resultatet. Då är det lättare att tvätta ur så att det blir lagom ljust också. Dock är jag inte proffs på det där med att färga hår i normala färger, om vi ska säga så!

2010-05-09 @ 21:24:15
URL: http://triplesex.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Du kan inte bara lägga i en mörkblond toning i ditt ljusa hår för då komnmer det garanterat att bli grönt. Om du bara ska göra slingor så ta tex en guldbrun/ljus guldbrun färg. ( kommer att bli neutralt ljusbruna slingor)

2010-05-10 @ 15:58:23
Postat av: Anonym



LC är min förebild och jag älskar the hills osv. Så lyssna

Du lägger i en mörkblond alltså mörkblond inte mellanblond och lägger i guldiga slingor. Guldblondt

2010-05-10 @ 21:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0